eXTReMe Tracker

תחזית למדינת ישראל, ערב ראש השנה תשע"ב

תחושת חוסר הוודאות מתפוגגת בהדרגה. מבנה הכוכבים מעיד שאזרחי מדינת ישראל מתאחדים לקראת השנה הקרובה, ובוחרים לפעול בשיתוף פעולה, נוכח הלחצים מהעולם. ישנם קודים חברתיים וכללי משחק המכתיבים את ההתנהגות ויהיה צורך להגדיר ולקבוע ערכים בסיסיים, שרוב החברה הישראלית מאמינה בהם.

בין דצמבר 2011 ועד חודש מרץ 2012 כוכב סאטורן מגיע לציר 4-10 על הורוסקופ המדינה, מעיד על התפכחות ואכזבה מהדרך שנוסתה ומביא את המדינה וקובעי המדיניות לבחור בכיוון שכבר הוכיח את עצמו. יתכן שתיבחר דרך ליצור הסכמות לשיתופי פעולה, תוך זהירות רבה ואולי גם יוחלט על הרחבת הממשלה, תוך קביעת תנאים המבטיחים יציבות. הדרך המובילה לאחדות לא תהיה ממקום של רצון טוב, אלא מחוסר ברירה, הגורמים הפוליטיים יבינו את הצורך באחדות. בכל פעם שיהיה נדמה אחרת, המציאות תוכיח שאחדות העם היא כורח המציאות.

אולי גם מדובר בהסכמים של שיתופי פעולה בינלאומיים, המשרתים את האינטרסים של המדינה.

במהלך 2012, הלכידות והשייכות של האזרחים מתחזקת וקיימת מודעות לשינוי המשפיע על עתידה של המדינה. ניתן לצפות לחיזוק הקשרים בין הימין והשמאל, חילונים וחרדים, כאשר "הביחד", הוא כוח העוזר להסכמה גם  בתוך המדינה.

הפגיעות במדינה מתחדדת, את החששות אנו חווים כבר לאורך זמן, וזה יתחזק עד כדי מצבי התגוננות, בעיקר בין החודשים מרץ – אוגוסט 2012.

כוכב מארס נעצר במזל בתולה במהלך חודש ינואר 2012 וימשיך בנסיגה עד אמצע אפריל 2012. הקשרים של כירון וכוכב מארס על מפת המדינה יחדדו את הרגישות והפגיעות, בעיקר בין אמצע מרץ – תחילת חודש מאי 2012. המתחים קיימים, כמו גם איומים לא נעימים, או חס וחלילה פעולות טרור.

כדאי לזכור, הצד שמתחיל בעימות בזמן שכוכב מארס נמצא בנסיגה עלול להפסיד במערכה. לכן יהיה נכון יותר למדינת ישראל להשאר במצב התגוננות ואת התחשבנות לעשות אחר כך, כיוון שהתמונה מתהפכת בהמשך. לדוגמה, בשנת 1973, כאשר מדינות ערב התקיפו את מדינת ישראל והמחשבה היתה שכלו כל הקיצין, המגמה התהפכה, ומדינת ישראל גברה על כולם בכל החזיתות, נכון שהמחיר היה כבד.

במהלך השנה, גם כשניראה שהמצב מגיע לדרך ללא מוצא בגלל הקשיים הנערמים עלינו, פתאום תגיע העזרה והישועה, כמו מיני נס. דברים יסתדרו ברגע האחרון, בניגוד לתחזיות השחורות של הפרשנים, כמו שקרה עם נאום אובאמה באו"ם.

על זה אפשר לומר "צדיקים, מלאכתם נעשית על ידי אחרים" (מסכת ברכות).
לאורך החודשים שעברו מערכת יחסי הציבור של משרד החוץ, בגיבויו ועזרתו של ראש הממשלה לצד שיתופי פעולה של שרים ומעצבי דעת קהל,  עבדה ובעיקר על הצגת עמדתה וצדקתה של מדינת ישראל. תהליך זה ימשיך עד פברואר 2012.

העבודה הזו הביאה להצלחות, אם זה בדו"ח פלמר, דו"ח השופט גולדסטון, שחשב שהוא מייצג את זכויות האדם, וחזר בו מהדו"ח שהציג, בריטניה שביטלה את החוק שאיפשר העמדה לדין של דמויות המייצגות את המדינה, ולמעשה גם פניית הפלשתינים לאו"ם לא צלחה, מאחר וארה"ב, מדינות אירופה, לצד מדינות נוספות, הבינו את התרגיל שלהם, למרות שחתמו על "הסכמי אוסלו" עם ערבויות בינלאומיות.

נכון שיש הרבה מהלכים גם מאחורי הקלעים נגד מדינת ישראל, שיתחזקו במהלך 2012, אבל דרך הפעולה תשתנה ותביא גם היא לשינוי בתוך המציאות המורכבת.

הקושי יכול לעלות כשגורמים חיצונים ינסו להכתיב את מערכת הברירות, לא תמיד במו"מ, אלא במערכת של מידע מוטעה, שאינו נמצא בצורה גלויה על השולחן, ונתון לפרשנויות שונות. יתכן מאוד שמדובר באזורים בהם יש ישובים של מתנחלים, שינסו להגיע לבית משפט ולניסיונות פשרה ולא בדרכים פורמאליות.

פעולות של מגזרים שונים תהיה נגד הנורמות המקובלות, וייקח זמן עד שנדע עליהם.

כלכלה:

כוכב יופיטר, שהוא המיטיב הגדול, נמצא במזל שור עד חודש יוני 2012. בהורוסקופ של המדינה, זה המיקום של הנכסים המשותפים, ומיקומו של יופיטר, מעיד שיש הרגשה שיש כסף, שאנחנו מקבלים סכומי כסף גדולים, עם דגש על החודשים מאי – אוגוסט 2012.

התהליכים מעידים שהמדינה ממשיכה במסלול המונע בעיות כלכליות, הבחירה קונסרבטיבית,דרך שהוכיחה את עצמה כנכונה. יתכן שיש התחייבויות שהמדינה תצטרך לעמוד בהם, אם זה כלפי אזרחיה ואם כישות השומרת על עצמאות כלכלית.

בחודשים הקרובים, עד פברואר 2012, הצמיחה הכלכלית ממשיכה. מאמצע שנת 2012, תהיה ירידה במדדים הכלכליים, יתכן שההשקעה תהיה בנושאים יותר סוציאליים.

אמנם לא תהיה צמיחה, אבל גם לא משבר. חלון ההזדמנויות הכלכלי ימשיך להתקיים, אפשר יהיה להמשיך לפעול וליזום, אבל יהיה חשוב להיזהר עם ההוצאות.

ליוזמי המחאה החברתית, כדאי להבין שעל המדינה לנהוג בזהירות לנוכח המציאות המתפתחת בעתיד, כדי שלא נחזור למצבי השרידות של שנת 2003.
מבנה הכוכבים המשתנה על מפת מדינת ישראל, מעיד שקיימת הבנה ("בזכות" הכוכבים), שחלק מהחוקים היפים עם משמעות "גבוהה" כמו למשל, חוק האדם וחירותו, נשמע מאוד יפה, אבל ביצועו כושל ברמת המציאות. על הממשלה והחברה יהיה לקחת רעיונות יפים וגבוהים ולהביא אותם למציאות המעשית. השילוב של הכוכבים על הצירים 4-10, 2-8, 6-12, מצביע על פוטנציאל לשינוי החוק סביב רמת הקיום המינימאלית שהמדינה צריכה להבטיח לאזרחיה. השאלה תהיה מהו הסף שבו המדינה חייבת להתערב כלכלית.

ממשלת ישראל:

כל מיבנה הכוכבים ממשיך לתמוך בממשלה. ממפת הקומפוזייט (המפה המשולבת) של ממשלת נתניהו ומדינת ישראל הכוכבים על ציר 4-10 עד חודש מרץ 2012, ובהמשך יש תמיכה של כוכבים עד חודש יוני 2012.
החודשים נובמבר 2011 ועד פברואר 2012, מציגים תמונה קצת בעייתית, בעיקר בקושי לקבל החלטות, בגלל מצבי מחלוקת שלא ניתן לפתור אותן. יתעוררו מצבים חדשים ולא צפויים והממשלה, ברצועת הזמן הזה, תצטרך לקבל החלטות חדשות מאלו שחשבה. יתכן גם שהממשלה תעמיד גבולות מול דרישות שונות ולא תאפשר לחץ חיצוני.

בין החודשים נובמבר 2011 עד אמצע שנת  2012, כאשר הדגש הוא על החודשים

ינואר – מאי 2012, הסבירות לשינוי הרכב הממשלה, או לממשלת אחדות גבוהים יותר.

וכמה מילים על הרשות הפלשתינאית:

הסכמי אוסלו נחתמו בתאריך 13.09.1993, בוושינגטון. ההורוסקופ של ההסכמים הללו מעיד על הקשיים המתמשכים והדרך שמגיעה לשום מקום.
כוכב מרקורי, המסמל הדברות ותקשורת, נמצא מבודד במפה במעלה 3.39 במזל מאזניים. מיקומו במפה מעניין בעיקר לנוכח המציאות, כשהכוכבים אורנוס ופלוטו מטיילים עתה בתחילת מזלות היוזמה, ומעוררים את המרקורי, להתבטאויות חסרות שליטה.

נקודת הביניים מרקורי/יופיטר בהורוסקופ של הסכמי אוסלו, נמצאת על כוכב נפטון במזל מאזנים בהורוסקופ של מדינת ישראל. לפי האסטרולוג ריינהולד אברטין משמעות המפגש הזה הוא, "דמיון עשיר, השראה מחד, אבל הכוונה להוליך שולל אנשים אחרים, מבנה זה גורם לתחושת חוסר יציבות, ואמונה שהמזל יגן וישמור עלינו. זוהי הונאה וסוג של ספקולציה". עד כאן ציטוט של אברטין.

מבנה הכוכבים העיקרי בהורוסקופ, משולש T בין וונוס סאטורן ופלוטו, מעיד על שפיכות דמים שההסכמים האלו הביאו. בהווה קל לראות את חוסר הוודאות לגבי יציבות ההסכמים עם הכוכבים על ציר 1-7 ואנו נבין זאת בעיקר לקראת או במהלך שנת 2012.

מחשבה אסטרולוגית נוספת הקשורה לפלשתינאים, זהו ההורוסקופ של הכרזת עראפת על עצמאות פלשתין, בתאריך 15.11.1988, באלג'יר. הירח היה בטל (ללא היבטים) ודברים שמתחילים בהם בזמן ירח בטל נוטים להסתבך, להיכשל, או לקבל תפנית מוזרה. אולי זה ההסבר מדוע הפלשתינאים מצליחים לפספס כל הזדמנות שיש להם.

מבנה המפה של הרשות, מעיד שגם אם הם "זוכים" לתמיכה מבחוץ, העשייה שלהם מכשילה את עצמם. גם הכוכבים המגיעים בשנה הקרובה, חוזרים ומחזקים את התמונה המצטיירת לאורך שנים.

חלון ההזדמנויות שלהם יהיה בשנת 2012, אבל הניסיון של אבו מאזן, להציג את עצמו כאיש שלום, יקבל תפנית, או שאולי נראה איבוד שליטה שלו, וזה קורה  בזמן שיש לו סיכוי לשדרוג כלשהו. גם המפה האישית שלו, מעידה על שינוי משמעותי בדרך חייו בערך במרץ 2012.

"העולם כולו נגדנו זה ניגון עתיק מאוד שלימדונו אבותינו לזמר וגם לרקוד….
העולם כולו נגדנו, לא נורא נתגבר… 
ואותו נשיר גם אנו ואחרינו – הבנים,וניני נינים ישירו פה בארץ ישראל
וכל מי שהוא נגדנו שילך לעזאזל"  (יורם טהר לב)

נשלח ב מאמרים
בניה ועיצוב האתר: מאיה ו אבי לבקוביץ .
קרדיט תמונת הדר .