eXTReMe Tracker

ירח בטל

הירח הוא הגוף השמימי הקרוב ביותר לכדור הארץ, והקרוב ביותר לליבו של האדם. לירח תפקיד מרכזי בקביעת אורך היממה ומספר הימים בשנה, על פיו נקבע הלוח העברי ומאוחר יותר גם הלוח הלועזי. השפעת הירח על כדור הארץ נבחנה במשך ההיסטוריה, מהעת העתיקה, בה הוא סייע למדידת זמן וציון אירועים, עד לימינו בו השפעתו נבחנת באמצעות כלים מדעיים.

הירח הוא המחוג המפעיל את התפקוד המעשי של כל דבר עלי אדמות, כולל גאות ושפל ובאסטרולוגיה, מתייחסים אל הירח כמציין אירועים הקרבים ובאים. מכיוון שהאסטרולוגיה נותנת משמעות לדברים מתוך התבוננות ביחסים הנוצרים בין הכוכבים, (ההיבטים או הזוויות), קיימת משמעות למצב של ירח כאשר הוא בדינאמיקה עם כוכבים אחרים וגם כאשר הוא ללא היבטים.

על פי רוב הירח משנה מזל כל יומיים וחצי לעיתים שלושה, ובדרכו, יוצר היבטים שונים עם שאר הכוכבים. המנעד האחרון עם הכוכב שנמצא לקראת סוף המזל מתחיל את הזמן של הירח הבטל (ירח שחור), כלומר הירח אינו יכול ליצור היבטים חדשים באותו המזל עד המעבר למזל הבא.בשפה האסטרולוגית האוניברסאלית זמן הירח הבטל נקרא void of course ובתרגום הירח מבוטל מחוץ למסלול. המסלול שעליו זרועים הכוכבים, איתם יוצר הירח בדרך כלל היבטים שמשמעותם מביאים התפתחויות וארועים.

למעשה בשפה פשוטה, הירח נותן את המוסיקה המחברת בין הארועים על כדור הארץ אל הכוכבים.

דברים אינם יכולים לזרום בחופשיות כאשר הירח בטל, לכן עדיף שלא לתכנן או לתזמן אירועים לזמנים אלה. לזמן אשר בו הירח בטל יש איכות מסוימת. למשל, בזמן ירח בטל שלא כרגיל, חנויות ומסעדות נעשות שקטות, כושר השיפוט לקוי, קיים קושי בהבנה ולהרבה אנשים קשה לקבל החלטות. פגישות אשר נקבעו לשעות אלו נדחות בדרך כלל ואם הן מתקיימות, הן יכולות לקבל תפנית מוזרה, ואנשים ימצאו שקשה לעבוד בשיתוף פעולה, כקבוצה או צוות. התחלות חדשות נתקלות בקשיים, וצצות בעיות לא צפויות בגלל קשיים ודחיות. וגם הניסיון לתקן בהמשך מוביל לדרך ללא מוצא. פעולות יוצרות תוצאות לא צפויות ומאמצים יצירתיים מתפתחים לכיוונים לא צפויים. חוזים, הבטחות או חוקים חדשים, יהיו בקשיים ורכישות יתבררו כלא מספקות או אם לדייק, לא ימלאו את המטרות שלשמן נרכשו. כמה פעמים קניתם חולצה או נעליים ואלה נשארו בארון ללא שימוש? כך למשל, זה לא זמן מתאים ללכת לקנות ירק חדש אצל הירקן, מאחר וגם אם תכננתם ארוחה שבה מככב הירק החדש, היא לא תתממש, או שהתבשיל יצא כל כך רע, שסופו לפח. מכנסיים חדשות שנרכשו בשעות ירח בטל, נשארו בארון, כך גם ספר חדש וכן הלאה. אל תזמינו טכנאי לתקן את מכונת הכביסה או המחשב, הוא לא יצליח למצוא את התקלה או לפתור אותה, ויהיה עליכם להשאר עוד פעם חצי יום בבית לטכנאי אחר. על פי רוב, בזמני הירח הבטל, יש דחייה בטיסות ופקקים בכבישים הראשיים ובכלל, קיימת תחושה של מאבק נגד הזרם. והכותרת לכל הפעולות והתוכניות בזמן הירח הבטל ששום דבר לא יצא מזה עד אשר הירח מתחיל להתקדם ניכנס למזל הבא, חוזר לשורה, לבנות מנעדים עם הכוכבים, ואז הכול חוזר להיות בשליטה, ולוח זמנים עונה לציפיות.

במקום להיות מתוסכלים בזמנים בהם הירח בטל, עדיף לשתף עימו פעולה. שעות הירח הבטל גורמות לאנשים להרגיש "לא מחוברים", בלי כיוון. לכן זה הזמן האידיאלי להתכנס פנימה, להתבונן ולנסות להבין את מה שאתם חווים, וכמובן, להימנע מהחלטות חשובות, כיוון שכושר השיפוט לוקה בחסר וההחלטות אינן ריאליות. שעות אלה מתאימות למדיטאציה, ליוגה, לקריאה, התבוננות, נמנום, או להמשך פעילות שגרתית, בבית או במשרד. הרוטינה שאינה מכילה החלטות חדשות על פי רוב זורמת ללא בעיות, ואם תהיו עסוקים בה בזמן הירח הבטל, כך לא תחוו דחיות או תסכול. אמנם ירח בטל פחות טוב להתחלות, אך הוא טוב בכדי לסיים דברים. כאשר הירח בסוף מזל וכבר לא ייצור זוויות נוספות לאף כוכב לפני שהוא עובר למזל הבא – המשמעות היא כי לא תהיינה יותר הפתעות וכיוונים חדשים ולכן אלו שעות טובות לסיים דברים שיש על השולחן ולסגור עניינים שנימרחו. לסדר מגירות וניירת, להעיף חפצים מיותרים שתפסו מקום, לנקות מדפים לעשות סדר בקלסרים. והתוצאה הנחמדה מכל אלה שהתפנה מקום, יש יותר מרחב.

לקראת הסתיו והחורף הקרוב, צפויים הרבה שעות של ירח בטל, מאחר וכוכבים רבים צפויים להיות במעלות ראשונות של המזלות, כמו פלוטו, סאטורן שיעבור למזל מאזניים וכוכב יופיטר למזל דגים. ואחריהם גם כוכב אורנס יכנס למזל טלה במהלך האביב.

לכן תיכנון לוח זמנים מתוך ידיעה מראש של שעות הירח הבטל,(קשר עם האסטרולוג שלכם) שלעיתים הוא מתמשך לאורך יום וקרה גם שהוא היה ואו יהיה לאורך יומיים, יכולה לחסוך הרבה שעות תיסכול וחוסר אונים.

נשלח ב מאמרים
בניה ועיצוב האתר: מאיה ו אבי לבקוביץ .
קרדיט תמונת הדר .