eXTReMe Tracker

תחזית כלכלית לשנת 2021-2022

 

סקירה כללית על האתגרים במהלך השנה הקרובה:

בעבר כבר נכתב כאן באחת הרשימות על ההשפעה העתידית של כוכב אורנוס במזל שור. היום כמעט כל מה שהיה תחת הכותרת "אפשרויות" כבר הפך לעובדות.

השור מסמל בין השאר את הרכוש, המערכת הכלכלית והבנקים. מזל שור עקשן שאוהב יציבות, ומתקשה להתמודד עם שינויים, לכן התגובה הראשונה שלו תהיה "להתנגד"! כוכב אורנוס, תמיד יפתיע בצורך וברצון שלו לשנות, לגרום מהפך להכניס אלמנטים שיהיו עפ"ר "אחרים" ויעזרו לחשוב מחוץ לקופסא. המיפגש של מזל שור עם אורנוס זה מיפגש שמביא להתנגשות. השור שאוהב לשבת על הכורסא ושכל דבר יגיע אליו, ניפגש באורנוס שלא יוותר לו ויכריח אותו לקום מהכורסא כי הוא רוצה בשינוי. המיפגש בין הצורך ביציבות, מסורת ושמירה על הקיים, מאותגר ויוצר קונפליקט. הבנקים שהכרנו, עם השרות המלא, "ניכנעו" לכוכב אורנוס, והשרות החדש דורש מכל אזרח להתמודד עם השרות הדיגיטלי (אורנוס= טכנולגיה חדשה ושונה) ללמוד (חובה) להשתמש באפליקציות במקום בשרות האישי שהכרנו לאורך שנים רבות, פקיד מול לקוח, הפך לשרות  טכנולוגי באפליקציות בטלפון החכם (אורנוס), או בהתחברות דרך תוכנת מחשב המחברת את האנשים לבנק (מזל שור).  השינויים בהתנהלות הבנקים, השימוש בטכנולוגיה החדישה גרמו לרבים ללמוד לעבוד עם האצבעות, להעזר בכלים החדשים של הבנקים. העברת כספים בלחיצה על סמלים מתבצעת כבר כמעט שנתיים, תשלומים שונים גם. הצרכן למד לגשת למכונות (מחשב) ולהפקיד מזומנים, והמחאות, בלי לקבל עזרה מפקיד.

הכרנו גם את מטבעות הדיגיטל, והבולט שבהן זהו הביטקוין, שגרם למהפך גם בשווקים, שיטה חדשה (אורנוס) שהתפתחה בהדרגתיות לקנייה ומכירה של סחורות, ושרותים (שור), אולי יהפוך תחרותי לדולר שמוכר כמטבע בינלאומי, לסחר בינלאומי.

ב21.12.2020 עבר כוכב סאטורן למזל דלי והחל לאתגר את כוכב אורנוס במזל שור. במהלך 2021. אתגר שיעורר אי שקט חברתי, חוסר משמעת, הפגנות, נגד האוטוריטה מחאות שעלולות להיות הרסניות, פגיעה ברכוש ( בשנה האחרונה ,בארה"ב, מחאות   BLM ותנועות דומות שהרסו רכוש, חנויות וגרמו גם להרג ורצח אנשים). מבנה הכוכבים ימשיך להשפיע גם ב2022.

המנעד בין אורנוס בשור וסאטורן במזל דלי, ישפיעו מאוד במהלך 2021 על שינויים בשוק הכספים. הרבה דיבורים על שינוי שהוא הכרחי, כך שיש סבירות שהשווקים גם יגיבו בתנודתיות נמוכה יותר. הסבלנות תהיה צו השעה.

כוכב סאטורן מייצג סולידיות, ביטחון נמצא באתגר עם כוכב האורנוס שאינו צפוי. כך שנהיה עדים לארועים שלא חשבנו שאפשריים.

המבנה המתוח בין סאטורן לאורנוס החל ב17.02.21 וימשיך עד 24.12.21. ויחזור להשפיע שוב מסוף אוגוסט 2022 עד תחילת דצמבר 2022. ההשפעה של מבנה היא לאורך זמן ( גם בשנים שאחרי) לפי נתונים מהיסטוריה של השווקים.

(לאלה מכם שזוכרים רשימה בקיץ 2007 בה התראתי כאן על "הפוטנציאל" של המולות אורנוס-סאטורן שתשפיע מאוד על כלכלת ארה"ב. ואכן במהלך 2008-2010, המולות הנ"ל הביאה למשבר בארה"ב שהשפיעה  על האטה כלכלית ברחבי העולם).

"כשהכסף מדבר האמת שותקת" (פתגם רוסי).

המבנה המאתגר בין סאטורן לאורנוס, שישפיע על היקום ב 2021 וגם ב 2022, הוא הבסיס לתנודתיות בשווקים. לעיתים קיצונית. יהיה צריך לעקוב אחרי כוכבי הלכת המהירים שידליקו מעת לעת את המנעד המדובר. בנוסף זמנים שבהם המרקורי בנסיגה, ולקראת סוף 2021 הוונוס (סמל לפיננסים, מטבעות) תהיה בנסיגה שיכולים לטלטל את השווקים.

בנתיים, בשווקים המחירים גבוהים מעל ומעבר למצופה, גם ביטקוין "פורח". השווקים יהיו רגועים יחסית עד מאי 2021. אבל ההיסטוריה מראה שתקופה בהשפעת סאטורן ואורנוס, "עוזרת" לתיקון וגם להתנפצות של השווקים. כך שההמלצה היא להתנהל עם מקסימום זהירות. הדגש מסוף מאי-יוני 2021 ודצמבר 2021. אבל אנחנו כבר יודעים שיש מיגוון מניפולציות, בתחום כלכלי, כולל ריבית נמוכה ועוד שידרשו מכם תשומת לב לאורך השנה לתנועות שעלולות להיות לא צפויות לכאן ולכאן בשווקים.

סאטורן ואורנוס הם למעשה "הברבור השחור" בכלכלה זמן הזה. הם הסיבה לארוע פתאומי ולא צפוי שישפיע על העולם כולו. כזה שאי אפשר לצפות. האם זה יהיה משהו דראמטי וטראומטי בארצות הברית?  כוכב פלוטו שישפיע על הצמידות ירח/פלוטו במפת ארה"ב. (לפי המפה 02.07.1776 חלק מהאסטרולוגים בארה"ב, טוענים שזו המפה הנכונה). השפעה הזו הביאה שם לאי שקט חברתי שכנראה ימשיך בשנתיים הקרובות למשבר שיפגע שם בביטחון המדינה. יתכן גם הטלת מיסים (כוכב פלוטו) חדשים ומוגזמים על עסקים ואינדבידואלים, כדי להתגבר על הגרעון העצום שלהם, וגם על צניחת הדולר (שישאר נמוך עוד לאורך זמן), אולי גם בגלל שיש מדינות המאבדות אימון ביכולת של ארה"ב לשלם את חובותיה.

ההמלצה, להתנהל באסטרטגיה, להיות מוכנים תמיד! גם להפתעה.

"הכסף מדבר בלשון המובנת לכל העמים" (אפרה ביהן)

פלוטו המתקדם לאיטו יגיע למעלות 27-28 בגדי ו"ידליק" את המפה של הבורסה בניו יורק. זו צפוייה להיות גם תקופה פחות נחמדה (סוף 2021-2022) בעולם הכלכלה ובשווקים.

האווירה השתנתה גם בעיקבות מגפת הקורונה. המגפה השפיעה על המצב הכלכלי וחברתי. אישי ונפשי. המגפה גרמה לשינויי צריכה והתנהגות כמעט בכל המישורים. ולדאבוני המגפה עדיין כאן ותלווה ותשפיע על חיינו (לפעמים נרגיש נסיגה אבל עפ"ר האופטימיות תנצח) התחושה שאנחנו כמעט בשליטה (בעיקר אצלנו!) בזכות החיסונים. מה שיעזור להשפיע בטוב.

"הכסף אם אתה יודע להשתמש להשתמש בו הוא משרתת צייתנית, ואם אינך יודע –גברת עריצה" (הורציוס)

 

 

נשלח ב תחזית שבועית
בניה ועיצוב האתר: מאיה ו אבי לבקוביץ .
קרדיט תמונת הדר .