eXTReMe Tracker

תחזית למדינת ישראל ערב יום העצמאות תשע"ב-2012

הבשורה הטובה היא שהיציבות של מדינת ישראל נשמרת. יש רצף של פעולות השומר על התפתחות ועשייה משולבים במחשבה של יעדים לטווח ארוך. הקושי הוא שמדינת ישראל צריכה להמשיך ולהזהר ממתן אימון עיוור בכל מי שמציג עצמו כידיד ישראל.

במילים אחרות, ישראל היא ישות בפני עצמה, זוכה להערכה אבל לא מתקבלת בדרך הנורמטיבית, ולכן גם לא תמיד בעלת השפעה על החלטות בינלאומיות.

הכוכבים על הצירים 4-10 ו6-12 מבהירים שיש חשיבות לקשרים שקיימים וחשוב לטפח אותם, אבל עם גבולות ברורים בעיקבות הכרות ארוכת שנים עם המדינות המוגדרות כידידות המדינה שלנו.

כלכלית:

עקב מציאות משתנה, אם אלה ארועים ביטחוניים וכלכליים במדינה, או המציאות הכלכלית בעולם המערבי, יהיה צורך לבצע שינויים ועידכונים בתקציב, ולהשאיר מרחב פעולה בנושא.

חודש נובמבר 2012 יהיה הזמן להערכת מצב שיביא לשינוי הגישה. יתכן שתגיע הבנה שהפעם יש קושי להכין תקציב ארוך טווח  בגלל מרכיבים שיראו בזמן הזה מעורפלים.

אין מה לחשוש, מדינת ישראל לא גולשת למשבר פיננסי בסדר גודל שאנו רואים באירופה ובארה"ב, אבל אצלנו לא יתאפשרו המשך החגיגות שהיו בשנתיים האחרונות.

עם מצב הכוכבים המתפתח על ציר 2-8 ברור שמי שנערך נכון לימים הבאים לא יחווה קושי. ולאחרונה שמענו את ראש הממשלה, אומר ש"אפשר לחלק כסף כאילו אין מחר, אבל יש מחר".

האזרח עצמו כפרט, יהיה צריך להתארגן עם סדר עדיפויות אחר מבחינה כלכלית, לבחון מהם צרכיו האמיתיים ולנצל את המשאבים הקיימים ביעילות ואין סיבה לדאגה.

ביטחון:

 

יתכן שבמהלך יולי 2012 אנו צפויים שוב לסכנת התלקחות בגבולות, האם היה זה עם רצועת עזה בסבב נוסף? הרגישות מתפתחת לאורך חודשי האביב והקיץ.

במהלך החודשים אוקטובר – נובמבר 2012 הכוכבים לא נחמדים אלינו והרגישות בנושא הביטחוני גבוהה. אלה רומזים שיש עצירה זמנית של השיגרה, כאילו המדינה בפסק זמן. סבירות גבוהה שזה  מעיד שיש "בעיה" הדורשת "טיפול".

בכל המצבים הנ"ל הכוכב שמסמל את המיטיב הגדול נמצא על ציר 4-10, כך שלמרות אי הנוחות, אנחנו מאוחדים, וזוכים גם לתמיכה בינלאומית.

ממשלה:

חודש מאי יהיה נוח לממשלה להעביר חוקים יצירתיים, גם אם הם שנויים במחלוקת, אלה  יעזרו לה למשול.

החודשים אוקטובר-דצמבר, אווירת טרום בחירות מתגברת. עם הכוכבים על ציר 1-7 הממשלה תדרש למנדט מחודש מהעם. אפשר שבנובמבר יהיה פסק זמן בנושא בגלל המצב הביטחוני, אבל הפעילות חוזרת בחודש דצמבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מפת הלידה של נתניהו מסבירה את הקשר החזק בינו ובין מדינת ישראל. השמש שלו במזל מאזניים נמצאת על מעלת האופק של מדינת ישראל, השילוב הזה בין המפות מצביע על יכולת המנהיגות שלו. כוכב מארס בהורוסקופ של המדינה נמצא במזל אריה במעלה זהה כמו בהורוסקופ של נתניהו, מכאן המטרות של המדינה זהות לשלו, מחשבותיו מפעילות אנרגיה איך לקדם מהלכים, שיהיו לטובת המדינה שלנו.
כבן מזל מאזניים, הוא מתלבט רבות לפני שהוא מקבל החלטה סופית.  על בני מזל מאזניים נאמר שהם מכילים בתוכם את הקטגור, הסניגור והשופט. במפה האישית שלו יש שילוב של כוכב מרקורי עם האסטרואיד פאלס,האחרון נחשב אלת החוכמה, והשילוב בניהם מבטיח אדם אינטלגנטי מאוד. נתניהו  בוחן את רעיונותיו באינטראקציה עם אנשים שונים ומגוונים, יש כאלה הרואים בכך חולשה, ולדעתם הוא הססן, אבל מולם יש אנשים המבינים שבדרכו, הוא קשוב ומגיב לרחשי הציבור, מה שמדגיש גם את החשיבות בבחירת הצוות והאנשים הסובבים אותו ומיהם היועצים או השותפים שהוא בוחר כאנשי אימון.

מבנה הכוכבים במפה האישית שלו עם מדינת ישראל מעיד שנתניהו יזכה לאימון מחודש

מהעם, וימשיך בתפקיד כראש הממשלה גם בשנים הבאות.

רצועת הזמן בחודשים הבאים מצביעים על הצלחה ופופולריות, כשהירח המקודם ניפגש עם הוונוס המקודמת שלו, ובנוסף גם הירח המקודם של המדינה ניפגש עם הציר המצביע על מעמד וסטאטוס

הכוכבים על ציר 4-10 לאורך החודשים הבאים מעידים שהוא צולח בהצלחה מבחני מנהיגות לא פשוטים בחודשים נובמבר- דצמבר 2012.

במהלך חודש אוקטובר, הוא יגביר את הפעילות הדיפלומטית שלו לטובת מדינת ישראל, הפרופיל יהיה גבוה.

במהלך ינואר 2013 הפופולריות שלו גוברת.

ולא רק, מבנה הכוכבים מצביע שלראש הממשלה יש נטייה לעשות פעילות חשובה גדולה ורבה מאחורי הקלעים, (כוכבים על ציר 6-12) שתביא לתוצאות. אבל בגלל האלמנט החסוי, אינו יכול לקבל קרדיט, אלא במידה מוגבלת בלבד.

לעיתים נשמע הצהרות רישמיות שיבטאו קו מחשבה אחד כשבעצם הכוונה שונה, אבל לא ניתן לשתף את הציבור בכוונה האמיתית, הוא יגלה טפח ויכסה טפחיים.  אבל אל דאגה, התהליך בשליטה!!! עם הכוכבים על ציר4-10.

בהורוסקופ של "הליכוד" כוכב ונוס נמצא במעלה 27 במאזניים, מכאן הקשר הטוב בין נתניהו כמנהיג הליכוד והמפלגה עצמה ומכאן גם מערכת היחסים החיובית בין חברי המפלגה למדינה.

במפה המשותפת של הליכוד עם המדינה, במהלך החודשים הבאים, התמיכה במיפלגה ממשיכה, חיה ובועטת ועוזרת לה לשמור על מעמד יציב בקרב הציבור הרחב עם הכוכבים על ציר 4-10. גם הכוכבים על ציר 5-11, מחזקים ועוזרים להרחיב את שורות המיפלגה. הפופולריות בתוך החברה הישראלית ממשיכה ועוזרת לשפר את המיספרים.

סקירה של אישים מרכזיים במערכת הפוליטית:

 

(עם הקוראים סליחה ניתוחי המפות הם רק של אישים שיש לי את כל הנתונים, כולל שעת לידה).

אהוד ברק ומדינת ישראל

 מבנה הכוכבים של ברק הוא הפוך למדינה. כלומר האינטרסים שלו אינם עונים יותר לצרכים של המדינה וקו המחשבה שלו לא בהכרח מועיל יותר למדינה.

ההשפעה שלו הולכת ויורדת במערכת הפוליטית במדינת ישראל, וזה קורה באלכסון יורד מאז שעזב את מפלגת העבודה והקים לעצמו מיפלגה אישית.

מבנה הכוכבים מעיד שיש משבר במערכת היחסים שלו עם המדינה, וזה יתחזק בעיקר כשיבין שאין ביכולתו להשפיע על מה שקורה יותר. יתכן גם סוג של הסתבכות בעשייה לא נורמטיבית החל מאוקטובר-דצמבר 2012.

מפלגת העבודה

את השינוי וההתחדשות של מפלגת העבודה, ניתן לייחס לכוכב אורנוס, המהפכן והחדשן, שעבר על ראש הדרקון של המפלגה, הנמצא במעלה 3 במזל טלה. ראש דרקון מסמל קארמה, ואורנוס עורר את הצורך לשנות את הכיוון והדרך בה בוחרת המפלגה לבטא את ייעודה ודרכה האידיאולוגית. מבנה הכוכבים של המיפלגה במהלך השנה  הקרובה מעיד על אידיאולוגיה המאחדת את שורותיה. מחודש יולי 2012, המיפלגה תרחיב את מעגל המתפקדים שלה. מערכת היחסים של מפלגת העבודה ומדינת ישראל, יציבה בנתיים, אבל במהלך 2013 צפוי שבר כלשהו.

שלי יחמוביץ יו"ר מפלגת העבודה.

ההורוסקופ האישי של שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, מעיד על אישה שיש לה חוט-שידרה, בטוחה בדרכה, המציגה את החזון הרעיוני שלה בדרך מאוד ברורה ומסודרת. היא נשמעת יוצאת-דופן, לעיתים לא נורמטיבית בדעותיה (במובן החיובי מול הדקלומים של רוב הפוליטיקאים), יחסה לדרכה הפוליטית הוא כאל נישה מקצועית שצריך לטפל ולבנות אותה, לעשות את העבודה הכי טובה שאפשר.

במפה המשותפת שלה עם מדינת ישראל, היא מופיעה כמנהיגת פועלים אמיתית, ההגדרות מאוד ברורות והיא אכן מאמינה במה שהיא אומרת. היא הולכת לעשות עבודת שטח בתחום החברתי, ולמעשה היא זו שיכולה למנף את המחאה החברתית, מאחר שהיא דידקטית, בעלת משנה מסודרת איך צריך להוביל את הדרך שתהיה באמת למען החברה בישראל, והמסרים של המחאה החברתית ייטמעו היטב במסריםשלה.

הבעיה שיש ניגוד בתוך ההורוסקופ שלה עם המדינה, המקשה על בנייהלטווח ארוך. בזמן שנבחרה יחימוביץ' מיבנה כוכבים עזר לה להבנות, אבל המגמה הזו מתהפכת כבר בימים האלה, ומעידה שיחימוביץ' לא תוכל לנוח על זרי הדפנה במהלך השנה הקרובה ויהיה עליה להתמודד כל פעם מחדש על מקומה. היא לא תיזכה ל"שקט תעשייתי" במפלגה, מאחר שאחר כל הצלחה מישהו ימתין לה בפינה כדי לערער אותה. הנסיבות החיצוניות עלולות לעורר חוסר-ודאות שיערפלו את דרכה והמציאות בה היא תנסה להתקדם, וזו תקשה עליה לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח.

עמיר פרץ

עמיר פרץ במפה המשותפת שלו עם מפלגת העבודה, מעורר סימני שאלה. כוכב אורנוס יגיע לציר 1-7 במהלך השנה הקרובה. יציבות במפלגת העבודה אם זה תלוי בו תשכחומזה. למעשה עם מצב כוכבים כל כך בעייתי על ציר 1-7 בקומפוזייט שלו עם המדינה נראה שגם הוא עצמו אינו יודע מה הדרך הנכונה לו, ועל כל צעד שעושה, חוזר שניים אחורה, ולטווח ארוך במפה המשותפת עם מדינת ישראל, הוא חווה תחושת בגידה וחוסר וודאות. הירייה הראשונה נורתה בוועידת המפלגה מיד אחרי הבחירות בתוך המיפלגה בספטמבר האחרון, ההתלהמות של עמיר פרץ, נאומו המשלב את המילים "בוגד, בוגדים…" ונטישת האולם אחרי שזכה לקריאות בוז ולא למחיאות כפיים, צריכים היו להדליק את נורות האזהרה אצל היו"ר שלי יחימוביץ. עמיר פרץ ימשיך בדרכו, כי לדעתו יש רק אמת אחת, וזו האמתשלו!!!                                                                                               הוא לא קיבל ולא יקבל מנהיגות אחרת, (נזכור מה עשה לאהוד ברק כשהיה יו"ר המיפלגה לפני שפרש) הבעיה שלו שבמצב הכוכבים שהוא נמצא, הוא לא מוצא ולא ימצא את הדרך שתשרת את מאוויו גם במהלך השנים הבאות.

מפלגת קדימה

ההורוסקופ של המפלגה מספר את הסיפור שלה. השמש המסמלת מנהיגות במזל קשת, לכודה בין האורנוס מצד אחד והירח מצד שני, משולש (T), המעיד על מתח בין הרצוי והמצוי. השמש, המסמלת מנהיגות, נמצאת בהיבט מתוח עם כוכב אורנוס.

אריק שרון, שהיה יו"ר המפלגה, התנתק (אורנוס) בפתאומיות ממנה, אולמרט, היורש, אולץ להתנתק מתפקידו בגלל כתבי אישום, ציפי לבני, סיימה את דרכה כיו"ר המפלגה גם בהפתעה גדולה, בגלל שריחפה למעלה בהתנשאות ולא ראתה את מה שראו כולם, שאין לה קשר עם המציאות המתרחשת מתחת לאפה. כול יושבי הראש בקדימה סיימו את תפקידם לא מרצונם החופשי ובדרך לא מכובדת בכלל. זהו האורנוס, האוהב להפתיע, ולא כמו שחושבים או מצפים אלא תמיד פועל הפוך על הפוך ובפתאומיות. שאול מופז הוא היו"ר החדש של המיפלגה, הוא יכול להתחיל את הספירה לאחור, זהו יהיה גורלו של כל יו"ר קדימה, לסיים את תפקידו, בהפתעה בדרך שלא מצפה לה. מופז נבחר בתקופה בה כוכב מרקורי סמל התיקשורת וכוכב מארס היו בנסיגה, כך שהרבה הפתעות עוד צפויות לו בזמן הקרוב, גם כאלה שהוא לא יהיה מוכן להן.

אביגדור ליברמן

הוא   אדם הפתוח למגוון ערוצי תקשורת, מה שעוזר לו להשתלב בתוך   המציאות המשתנה. הוא אוהב כשהכל מתנהל בהיגיון וביעילות, ומצפה שגם הסובבים אותו   יתנהלו באותה דרך. הוא ניחן ביכולת חשיבה אסטרטגית ומבין ניואנסים בכל   סיטואציה כשהוא משלב התבוננות במצב נתון מה שעוזר לו לבחור את הרגע הנכון לפעולה.
בעקבות הגשת כתב   האישום במרץ 2011, מתנהל שר החוץ בשני מישורים. האחד בתפקידו הרישמי, בדרך   ממוקדת עם רעיונות יצירתיים יוצאי דופן שיתכן שהם מנוגדים לגישות הפורמליות, אבל   זהו חלק מניסיונו לפתור בעיות והוא עושה את עבודתו בשקט ובהצלחה גם אם לא   מפרגנים לו.

בחלק   שמתנהל מאחורי הקלעים, בנושא המישפטי, הוא מנהל גם בהצלחה מו"מ כדי להגיע   לפשרה בחודשים הקרובים.

היכולת   שלו לשים לב לפרטים הקטנים, אם זה במו"מ ושיחות בינלאומיות ואם זה ברמה   האישית עושים את כל ההבדל בין הצלחה וכישלון. וזהו אחד מכישוריו הייחודיים.

מבנה   הכוכבים הכללי במפה המשותפת שלו עם מדינת ישראל, מעידים שהוא חווה משבר אישי   (אבל  הוא לא יתן לאיש מבחוץ לדעת או   לראות שהוא חווה הר געש בתוכו) ,אבל מקומו נשמר לטווח הארוך. אם יאלץ   לקחת פסק זמן מתפקידו בממשלה, יהיה זה מינורי ביחס לעתידו במערכת הפוליטית.

אלי ישי:

אלי   ישי הוא אדם הלומד מהר את הדרוש לו כדי לשחות בנהר, וגם אם ידבר בדרכי נועם, הוא   למעשה אדם ריכוזי מאוד, שמוכן שהדברים יעשו רק לפי דרכו. הוא לא יתן לאף גורם   לשנות את הנתיב שסלל לעצמו, כשהמותר והאסור אצלו הם ברורים (כאדם מאמין).

הכוכבים   במפה שלו עם מפת מדינת ישראל תומכים בו ובדרכו בשנים הבאות. גם אם הוא חווה   זעזועים, אלה זמניים.

גם   אריה דרעי אינו מאיים על מעמדו. מבנה הכוכבים של אריה דרעי עם מדינת   ישראל אינו ממליץ לאיש לחזור למישור הציבורי.

יאיר לפיד:

המגרש הפוליטי אצלנו דומה לזירת קרב בה צפויים משחקי היאבקות, כשחלק גדול מהאזרחים יושב ומתבונן, מחכה לשמוע את צלצול הגונג. האדרנלין התעורר בכל כלי התקשורת עם הודעתו הרשמית של יאיר לפיד, שעזב את כיסא המראיין בערוץ הטלוויזיה, ושוק ההימורים נכנס לפעילות.

לפיד לא הסתיר את כוונותיו להיכנס לפוליטיקה. מבנה ההורוסקופ האישי שלו, מעיד על אופי של אדם מתלבט, אין קונצנזוס פנימי בין איך שהוא מתנהג ומציג את עצמו, ובין איך שהוא מרגיש באמת. עם כוכב סאטורן על ציר 2-8, אין ספק שהוא טוב בניתוח מצבים, אבל מבחוץ, בלי שיידרש ממנו להיכנס לתוך החוויה. אין הוא ערוך להתמודד עם מאבקי כוח הנדרשים בפוליטיקה.

מספר כוכבים במפה האישית שלו על ציר 2-8, גורמים לו להשתמש במילים "אנחנו"… אבל אדם הנכנס לעולם הפוליטי זקוק לכוכבים על ציר 5-11, שם הוא מראה שיש לו חוט-שידרה, כלומר ביטחון עצמי,ואז מציג את ה"אני" שלו ובשפה פשוטה יותר, יכול להפגין בהחלטיות את דרכו ואת כישוריו בלי לחשוש מביקורת. והנה, מהתיקשורת אנו לומדים שלפיד נוהג למחוק מזירת התגוששות הנוכחית שלו בפייסבוק, שאלות לא נוחות.

בציר 2-8, אנו לומדים על ההרגלים והסיפוקים האישיים של האינדיבידואל, כלומר נוצר קונפליקט, לפיד סיפר לנו שהוא מוותר על עצמו כדי לשרת את הציבור. (סיגרים, רכב ארבע על ארבע,שתיה חריפה)כאילו שלקח החלטה למעננו, אבל המשמעות היא שהוא לקח פסק זמן מעצמו וסימן השאלה שעולה הוא לכמה זמן? כמה זמן אדם יכול לוותר על מה שאוהב והתרגל אליו לאורך שנים?

את ההחלטה לעשות את הסוויץ' קיבל עם כוכב סאטורן על ציר 4-10, מה שמעיד שהבחירה בזמן הזה, התקבלה בכורח מסוים. אולי מישהו דחף אותו?

בהשוואת המפה של לפיד עם מדינת ישראל, הירח שלו במזל סרטן נמצא בצמידות לכוכב ונוס של מדינת ישראל, וכך הפך להיות חביב, פופולרי ואפילו נערץעל-ידי חלק מהצופים בו בטלוויזיה, או הקוראים את מאמריו (היצירתיים ללא סימני שאלה עם מרקורי/נפטון)
אבל יש נקודה חשובה בהשוואה הזו, מקבץ הכוכבים של יאיר לפיד נמצא במזל עקרב, בדיוק על זנב הדרקון של מדינת ישראל. בהשוואת מפות, בעל זנב הדרקון ( שזו מדינת ישראל) מרגיש שבעל המקבץ כוכבים –לפיד לא מקדם אותו לשום מקום ומחפש דרך להשתחרר ממנו כדי להתקדם ולהתפתח, כלומר באיזשהו שלב ברומן המשותף של מדינת ישראל עם יאיר לפיד, ההבטחות של יאיר לפיד יעוררו את ההרגשה שדי, נגמר מהן, המדינה צריכה משהו אחר כדי להתקדם למקום טוב יותר, וזה גורם ל"גמילה" ממערכת היחסים. (זנב דרקון בכל מפה מסמל את המקום שקל לחזור אליו כי הוא מעניק משהו שאנחנו מכירים מפעם, אבל הייעוד של כל אחד מאיתנו להתקדם אל ראש הדרקון, זה שמסמל את האיכויות שאותן צריך לפתח כדי להגיע לאיזון הפנימי. ההצלחה מחכה לנו במקום שנמצא ראש הדרקון)

כדאי להבין, אפשר להזכיר לדוגמא  את ח"כ עמיר פרץ, שבמפת הקומפוזייט עם מדינת ישראל, כוכב מארס (המסמל אנרגיה צבאית, יוזמות שמקדמות תהליכים) שלו נמצא על זנב הדרקון של מדינת ישראל. עמיר פרץ התפתה לתפקיד שר הביטחון בממשלתו של אהוד אולמרט, כדי לממש את המארס שלו וניהל את מלחמת לבנון השנייה יחד איתו, והתוצאה זכורה לכולנו. עמיר פרץ נאלץ להתפטר, ועד היום אותו תפקיד נשאר כצל על דרכו הציבורית.

לעומתו, אהוד ברק, עם כוכב מארס במפה האישית שלו על ראש הדרקון בהורוסקופ של מדינת ישראל. דרכו של ברק, מאז שהתגייס, משרתת את האינטרס הצבאי והביטחוני של המדינה, במגוון תפקידים ביטחוניים שהביאו אותו עד הלום.  (אבל גם הוא ביום שניסה למלא תפקיד שאינו ביטחוני, כראש ממשלה סיים אותו מהר).

במהלך שנת 2012, הכוכבים הנמצאים על מפת הקומפוזייט של לפיד עם המדינה, מספרים שהוא בעמדת המתנה, אין כאן משהו שיכול להניע אותו ולעזור לו בריצה למרחקים ארוכים. מבנה הכוכבים מזכיר ניסוי ותהייה.

בשנים 2014-2013, יעלה כוכב נפטון על ציר 1-7 ויגרום לו עוד בעיה, אפילו הרהורים וסימני שאלה על הדרך שבחר או נדחף אליה. יהיה לו קשה לקבל אתהתמיכה בסדר גודל שהוא מצפה לה בזכות עצמו. זהו מצב כוכבים שליווה את הגברת ציפי ליבני בשנתיים האחרונות ולכן גם איבדה את מקומה.

.

נשלח ב מאמרים
בניה ועיצוב האתר: מאיה ו אבי לבקוביץ .
קרדיט תמונת הדר .